Firmy

Avista buduje drugie contact center

List intencyjny dotyczący wspólnego przedsięwzięcia inwestycyjnego podpisały dzisiaj zarządy Avista Media i KGHM Letia Legnicki Park Technologiczny. Budowa nowego centrum telemarketingowego rozpocznie się na początku

List intencyjny dotyczący wspólnego przedsięwzięcia inwestycyjnego podpisały dzisiaj zarządy Avista Media i KGHM Letia Legnicki Park Technologiczny. Budowa nowego centrum telemarketingowego rozpocznie się na początku przyszłego roku.
Żyje się jak dawniej, twierdzą internauci

Avista Media specjalizuje się w multimediach, obsłudze procesów biznesowych, stanowi również technologiczne ramię Telefonii Dialog w przygotowaniu usługi triple play. Firma od lipca br. zarządza nowoczesnym Telecentrum, które obsługuje 440 tysięcy klientów Dialogu. Pracuje w nim 130 konsultantów telefonicznych. Aktualnie trwa modernizacja sprzętu i rekrutacja nowych pracowników.

Akt notarialny powołania spółki akcyjnej KGHM Letia podpisano w lipcu br. Większościowy pakiet własnościowy (94,5 proc. akcji) Legnickiego Parku Technologicznego należy do KGHM Polskiej Miedzi S.A. Właścicielem pięciu procent akcji jest województwo dolnośląskie, a pozostałej części – Politechnika Wrocławska. Głównym celem spółki są: rozwój innowacyjnych technologii, pomoc początkującym przedsiębiorcom, uczestnictwo w projektach UE, wdrażanie osiągnięć nauki w lokalnych przedsięwzięciach.
W podpisanym liście intencyjnym firmy deklarują wolę pełnej współpracy w kwestii budowy dużego centrum telemarketingowego, którego siedziba zajmie 700 metrów kwadratowych w obrębie Legnickiego Parku Technologicznego. Obie spółki chcą również współpracować przy pozyskiwaniu pracowników do centrum, współorganizować dla nich szkolenia oraz nawiązać ścisły kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w Legnicy.

„Uruchomienie drugiego contact center to ważny element strategii naszej firmy”– mówi Andrzej Sobczak, prezes Avista Media. „Nie będziemy ograniczać się do obsługi Dialogu. Zaoferujemy outsourcing obsługi klienta innym firmom. Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu obsługi zgłoszeń klientów i chcemy to wykorzystać. Nasz zespól samodzielnych informatyków i agentów potrafi stworzyć kampanię obsługową od początkowego planowania do jej zakończenia i podsumowania. Klient musi określić tylko efekt, my wiemy jak go osiągnąć” – dodaje.

Już teraz Avista Media prowadzi szeroko zakrojoną akcję rekrutacyjną. W najbliższym czasie Telecentrum pracujące we Wrocławiu zostanie przeniesione do nowego obiektu w Bielanach Wrocławskich. Kolejnym etapem rozbudowy będzie legnicka inwestycja. Docelowo może pracować tam nawet 200 osób. „Coraz trudniej znaleźć kompetentnych pracowników w dużych ośrodkach przemysłowych i takich aglomeracjach jak Wrocław. Jestem przekonany, że w Legnicy będzie nam łatwiej rekrutować ludzi zainteresowanych stanowiskiem konsultanta telefonicznego” – twierdzi prezes Sobczak. Sprawy kadrowe były decydujące przy podejmowaniu decyzji dotyczącej kolejnych inwestycji Avista Media. Spółka chciałaby do końca 2008 roku podwoić zespół, który niezbędny jest do rozszerzenia zakresu świadczonych usług. Wrocławska firma liczy szczególnie na kontrakty w branży finansowo-bankowej, ubezpieczeniowej oraz telekomunikacyjnej.

A to już wiesz?  Mieszkania własnościowe wracają do łask

Outsourcing obsługi klienta w ostatnich latach robi zawrotną karierę. Obserwowana jest tendencja do rozwoju tego typu usług, z uwagi na większą elastyczność i niższe do 30 procent koszty. Szacowana wartość rynku zewnętrznej obsługi klienta w Polsce wynosiła w 2006 roku ok. 200 mln zł. Liczba contact center rośnie nieprzerwanie od sześciu lat. Zwiększyła się z 360 w 2000 r. do blisko tysiąca w roku 2006. Analitycy zapowiadają dalszy wzrost w podobnym tempie przynajmniej przez dwa najbliższe lata. Datamonitor przewiduje, że w 2008 r. będzie w Polsce 1,4 tys. telefonicznych centrów obsługi, w których pracę znajdzie blisko 50 tys. konsultantów. W 2003 r. w firmach CC pracowało 25 tys. osób.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy