Warszawa, dnia 19 maja 2010r. godz. 20:30
Informacja jury konkursu POPAI Poland Awards
Jury konkursu POPAI Poland Awards i POPAI Digital Awards w dniu 19 maja 2010r. podczas II Międzynarodowego Kongresu Shopper Marketingu w Warszawie, dokonało oceny zgłoszonych rozwiązań na najlepsze ekspozytory (P.O.S) i rozwiązania cyfrowe, wykorzystywane w miejscu sprzedaży. Była to trzecia edycja konkursu POPAI Poland Awards i pierwsza edycja konkursu POPAI Digital Awards.
Do konkursu zgłoszono łącznie 56 ekspozytorów, co jest pobiciem rekordu z roku ubiegłego (w 2009r. zgłoszono 50 ekspozytorów) których producentami są firmy (alfabetycznie): ADFORM, AKCES SP. Z O.O., ALREC SIGN & DISPLAY, ART REKLAMA, ARTEO DESIGN&PRODUCTION, ATS DISPLAY , COCTAIL CREATIVE , DEMODESIGN, DRUKARNIA ELLERT, ERGO SP. Z O.O., INTERNET MEDIA SERVICES, MAGIT, MARIN`S CENTRAL EUROPE, SCA POZNAŃ DISPLAY, SPÓŁDZIELNIA SIP, STI POLSKA, UDS SP. Z O.O., WILLSON & BROWN
Wyróżnienia przyznano w 2 głównych liniach oceny:
• Ekspozytory typu „permanent” ( wykonane z tworzyw, metalu, drewna itp.)
• Ekspozytory typu „temporary” ( wykonane z kartonu lub tektury)
• Rozwiązania cyfrowe takie jak infokioski, kampanie reklamowe i inne nośniki cyfrowe
Permanent displays
(displaye wykonane z materiałów trwałych takich jak metal, tworzywa sztuczne, drewno ect.)
Typ: permanent | Nazwa | Klient | Producent |
GRAND PRIX | M&M`S | MARS ROMANIA | WILLSON & BROWN |
II miejsce | LODÓWKA HEINEKEN | GRUPA ŻYWIEC | ARTEO DESIGN&PRODUCTION |
III miejsce | PANASONIC ROTATING | PANASONIC EUROPE | ALREC SIGN & DISPLAY |
ALKOHOLE | LODÓWKA HEINEKEN | GRUPA ŻYWIEC | ARTEO DESIGN&PRODUCTION |
ŻYWNOŚĆ | M&M`S | MARS ROMANIA | WILLSON & BROWN |
CONCEPT DISPLAY | COCA-COLA SET | COCA-COLA | WILLSON & BROWN |
FARMACEUTYKI | NUROFEN | Reckitt Benckiser | WILLSON & BROWN |
NAPOJE BEZALKOHOLOWE | RED BULL | RED BULL | WILLSON & BROWN |
PRODUKTY OSOBISTEGO UŻYTKU | EKSPOZYTOR NA OKULARY | MERIDA POLSKA | ADFORM |
SHOP IN SHOP | WYSPA SPRZEDAŻOWA PLAY | P4 | ADFORM |
TYTOŃ | CAMEL GPACK DISPENSER | STI POLSKA | ALREC SIGN & DISPLAY |
VARIETY ELECTRONICS | SIMPLUS PANASONIC ROTATING | POLKOMTEL S.A. PANASONIC EUROPE | WILLSON & BROWN ALREC SIGN & DISPLAY |
Temporary displays
Typ: temporary | Nazwa | Klient | Producent |
GRAND PRIX | CUBE | MICROSOFT AUSTRIA | WILLSON & BROWN |
II miejsce | RING Douwe Egberts | Prima – Sara Lee Coffee and Tea | MARIN`S CENTRAL EUROPE |
III miejsce | BURN JUICED ENERGY | COCA-COLA | UDS SP. Z O.O. |
ZWYCIĘZCY KATEGORII BRANŻOWYCH (temporary displays)
| |||
ALKOHOLE | LAMA BIN | WYBOROWA S.A. | MARIN`S CENTRAL EUROPE |
ŻYWNOŚĆ | DISPLAY TORT NA SŁODYCZE | CADBURY WEDEL | SCA POZNAŃ DISPLAY |
CONCEPT DISPLAY | STAND OBROTOWY | DRUKARNIA ELLERT | DRUKARNIA ELLERT |
FARMACEUTYKI | LAMA TUBKA | LIOTON | MARIN`S CENTRAL EUROPE |
NAPOJE BEZALKOHOLOWE | RING Douwe Egberts | Prima – Sara Lee Coffee and Tea | MARIN`S CENTRAL EUROPE |
PRODUKTY OSOBISTEGO UŻYTKU | MATTEL BIN | MATTEL | STI POLSKA |
TYTOŃ | LAMA SQUARE | BRITISH AMERICAN TOBBACO | MARIN`S CENTRAL EUROPE |
VARIETY | ATLAS LIEBE | GROH VERLAG | STI POLSKA |
FRAGRANCE ELECTRONICS | KOD MŁODOŚCI CUBE | L`OREAL MICROSOFT AUSTRIA | UDS SP. Z O.O. WILLSON & BROWN |
Najlepsze rozwiązania cyfrowe: infokioski, kampanie digital signage ect.
Typ: digital | Nazwa | Klient | Producent |
GRAND PRIX | STOJAK WIRTUALNY MALARZ | ŚNIEŻKA S.A. | ADFORM |
II miejsce | KAMPANIA REKLAMOWA POS TV | PROCTER&GAMBLE | INTERNET MEDIA SERVICES |
III miejsce | DIGI POS | Marro, Forum, DRPiN,kobiety.pl | MAGIT |
Nazwa | Klient | Producent | |
INNOWACJA ROKU | STOJAK WIRTUALNY MALARZ | ŚNIEŻKA S.A. | ADFORM |
Nazwa | Klient | Producent | |
PROJEKT ROKU | LODÓWKA HEINEKEN | GRUPA ŻYWIEC | ARTEO DESIGN & PRODUCTION |
Gabriela ŻÓŁTANIECKA | TV MANGO |
Marta RUSTECKA | COCA-COLA HBC POLSKA |
Katarzyna DRAGOVIC | SMR Akademia Leona Koźmińskiego |
Dagmara DŁUŻNIEWSKA | INQUIRY Poland |
Monika BIEDRZYCKA | MOMENTUM WORLDWIDE |
Katka SIENNICKA | IZMAŁKOWA CONSULTING |
Joanna KOTARBIŃSKA | MAGAZYN TRADE MARKETER |
Jolanta TKACZYK | AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO |
Barbara KAMIŃSKA | NESTLE POLSKA |
Anna KOTOWSKA | SWIIFT CREATIVE MARKETING |
Iwona RYSZKOWSKA | SAGE POLSKA |
Natalia HATALSKA | HATALSKA.COM |
Jacek PIOTROWSKI | AGROS NOVA |
Mariusz CHLUDZIŃSKI | PHILIPS POLSKA |
Piotr HUGET | BAYER HEALTHCARE |
Leszek STAFIEJ | STAFIEJ & PARTNERZY |
Roman SZYMANDA | CHATA POLSKA |
Michał BŁASZCZYK | WYBOROWA S.A. |
Andrzej WOWK | KOMPANIA PIWOWARSKA S.A. |
Łukasz ZAWADOWSKI | BRIEF |
Jacek SZLAK | MARKETING PRZY KAWIE |
Artur WÓJCIK | MAKRO CASH & CARRY |
Maciej POCZEKAJ | US PHARMACIA |
Aleksander CHUDY | NESTLE POLSKA |
Michał BONAROWSKI | POLSKA AGENCJA PRASOWA |
Marek KEMPKA | MEMRB Poland |
Maciej PRZYBYSZ | AC NIELSEN POLSKA |
Jakub LEWANDOWSKI | PASJA GDT |
POPAI jest jedyną na świecie, globalną organizacją dedykowaną branży marketingu handlowego (marketing at-retail), dysponującą 20 światowymi niezależnymi oddziałami i siedzibą w Waszyngtonie DC. Ponad 1.300 członków stowarzyszenia na arenie międzynarodowej, otrzymuje profesjonalne wsparcie i ochronę interesów branżowych, ochronę praw własności intelektualnej i praw ustawodawczych. POPAI jako reprezentant firm branży marketing at-retail koncentruje się na prowadzeniu działalności badawczej, edukacyjnej i promocyjnej ukierunkowanej na rozwijanie skutecznych i efektywnych strategii marketingowych, realizowanych przez marketerów w handlu detalicznym.
Do najbardziej znanych członków stowarzyszenia należą Anheuser-Busch, Caterpillar, Coca Cola, Energizer, Kelloggs, Microsoft, Pepsi-Cola, R.J. Reynolds, Texas Instruments czy sieć Wal Mart. Oddziały stowarzyszenia działają w takich krajach jak: Kanada, USA, Meksyk, Brazylia, Argentyna, RPA, Belgia, Holandia/Luksemburg, Dania, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Czechy, Słowacja, Polska, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Węgry, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Irlandia, Rosja, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australia, Nowa Zelandia, Japonia, Indie. POPAI wypracowuje obowiązujące, światowe standardy dotyczące trade marketingu, prowadzi projekty badawcze i edukacyjne. Jest organizatorem najważniejszych na świecie konkursów na najlepsze rozwiązania promocyjne w miejscu sprzedaży, nazywane „Oskarami P.O.S.”.