Globalne stowarzyszenie marketingu handlowego POPAI otwiera w Polsce przedstawicielstwo : POPAI Poland.
POPAI (Point-of Purchase Association International) to międzynarodowe stowarzyszenie non profit, którego historia sięga 1936r. Jest to jedna z najstarszych i najbardziej renomowanych branżowych organizacji marketingu. Siedzibą oddziału będzie Gdańsk.
Organizacja liczy obecnie ponad 1.700 członków, reprezentujących 45 krajów świata. Do najbardziej znanych członków stowarzyszenia należą Anheuser-Busch, Caterpillar, Coca Cola, Energizer, Kelloggs, Microsoft, Pepsi-Cola, R.J. Reynolds, Texas Instruments czy sieć Wal Mart. Oddziały stowarzyszenia działają w takich krajach jak: Kanada, USA, Meksyk, Brazylia, Argentyna, RPA, Belgia, Holandia/Luksemburg, Dania, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Czechy, Słowacja, Polska, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Węgry, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Irlandia, Rosja, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australia, Nowa Zelandia, Japonia, Indie.
” POPAI ma kilka strategicznych celów. Prowadzenie badań, w celu zwiększenia zrozumienia obszaru promocji sprzedaży, organizacja projektów edukacyjnych, tworzenie struktur globalnych mających sprostać potrzebom wielonarodowych, wielomilionowych klientów. Również wykorzystywanie zaawansowanych technologii celem wzbogacenia naszego medium – od technik planowania do wykorzystania zaawansowanych technologii cyfrowych. Przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości, położenia geograficznego czy rodzaju prowadzonej działalności, może – jeśli zapragnie – być bardzo zaangażowane i dogłębnie poinformowane. To jedna z naszych kluczowych wartości. Cieszymy się, że będziemy działać również w Polsce ” – powiedział Dick Blatt – prezes POPAI.
POPAI wypracowuje obowiązujące, światowe standardy dotyczące trade marketingu, prowadzi projekty badawcze i edukacyjne. Jest organizatorem najważniejszych na świecie konkursów (POPAI Awards) na najlepsze rozwiązania promocyjne w miejscu sprzedaży, którego symbolem jest słynna postać Indianina.
Koordynatorem projektu POPAI Poland jest magazyn „Trade Marketer”.
Magazyn Trade Marketer
Pierwszy, polski magazyn skierowany do średniej i wyższej kadry kierowniczej, zajmującej się marketingiem handlowym. Na łamach magazynu podejmowana jest tematyka BTL, merchandisingu, technik promocji w miejscu sprzedaży, category managementu, eventów marketingowych czy programów lojalnościowych. Magazyn dostępny jest wyłącznie w prenumeracie.