Statystyki Wiadomości branżowe

Power Price konsekwentnie zwiększa sprzedaż

Power Price S.A., notowana na NewConnect spółka, która prowadzi platformę e-commerce przeznaczoną do wymiany handlowej pomiędzy producentami lub dystrybutorami a klientami w opublikowanym raporcie za I kwartał 2012 roku wykazała

Power Price S.A., notowana na NewConnect spółka, która prowadzi platformę e-commerce przeznaczoną do wymiany handlowej pomiędzy producentami lub dystrybutorami a klientami w opublikowanym raporcie za I kwartał 2012 roku wykazała wzrost sprzedaży w porównaniu z wynikami osiągniętymi w IV kwartale 2011 roku. Spółka Power Price S.A. osiągnęła w I kwartale 2012 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 257 tys. zł przy 223 tys. kwartał wcześniej. W kwietniu, Power Price S.A. podtrzymała prognozy finansowe na kolejne lata, co oznacza na początku 2013 roku osiągnięcie pełnej rentowności operacyjnej.

Spółka stale poprawia rentowność. Strata netto po I kw. br. wyniosła 188 tys., przy 253 tys. kwartał wcześniej. – „Osiągnięte wyniki finansowe to duży sukces młodej Spółki – należy bowiem pamiętać, że w I kw. 2011 roku, nie prowadziliśmy jeszcze sprzedaży” – mówi Piotr Skawiński, Prezes Power Price S.A. i pomysłodawca platformy. – „IV kwartał to tradycyjnie najlepszy okres w handlu w segmencie w jakim działa Spółka, zaś I kwartał – początek roku, to okres, kiedy tradycyjnie obroty wszystkich podmiotów w handlu są niższe, pomimo tych niesprzyjających okoliczności Power Price zanotował wzrost sprzedaży” – dodaje Skawiński.

Na koniec I kwartału 2012 r. Spółka posiadała 204 podpisane umowy z producentami i dystrybutorami różnego typu towarów, które zostały zaoferowane do sprzedaży za pośrednictwem platformy, zaś w marcu br. Spółka zakończyła emisję akcji, z której pozyskała 1 mln zł na dalszy rozwój platformy. Środki te mają zapewnić bezpieczne funkcjonowanie Spółki do momentu osiągnięcia rentowności operacyjnej. – „Wzrost sprzedaży kwartał do kwartału pozwala na optymizm i przybliża nas do celu jakim jest osiągnięcie dodatnich wyników finansowych” – dodaje Prezes Power Price.

Platforma Power Price w ostatnim czasie, bardzo intensywnie rozbudowuje ofertę produktową i poszerzając asortyment towarów dostępnych za pośrednictwem platformy. Na platformie dostępnych jest już ponad 30 tys. towarów takich jak artykuły biurowe, materiały opakowaniowe, produkty higieniczne, meble czyli produkty typowe dla usługi biuro serwis a nawet artykuły motoryzacyjne.

A to już wiesz?  PULS BIZNESU: Koniec władzy PiS nad telewizją? (+3)

Mimo że Power Price w swoim modelu biznesowym wykorzystuje rozwiązania znane z innych serwisów zakupów grupowych, to jednak jak podkreśla Spółka nie jest to bezpośrednia konkurencja dla firm takich jak Groupon – gdyż za pośrednictwem platformy nie są oferowane usługi, a jedynie towary w stałych atrakcyjnych cenach wynikające z długofalowych umów zawartych z dostawcami. Power Price stawia na dostarczanie stałych korzyści swoim partnerom i sprawdzony asortyment świadomie rezygnując z oferowania tzw. „okazji” np. z końcówek serii, czy niskiej jakości towarów. Filozofia Power Price zakłada, że wszelkie oszczędności i rabaty wynegocjowane z dostawcami służą klientowi końcowemu – platforma zaś pobiera jedynie stałą opłatę technologiczną od producentów.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy