Statystyki Wiadomości branżowe

Globalni eksperci 3 Międzynarodowego Kongresu Shopper Marketingu

Od 2 do 3 czerwca 2011r. w Warszawie, odbędzie się 3 Międzynarodowy Kongres Shopper Marketingu. Ta stosunkowo młoda dziedzina w Polsce, koncentruje się na budowaniu skutecznej strategii zarządzania produktami i markami w miejscu miejscu

Od 2 do 3 czerwca 2011r. w Warszawie, odbędzie się 3 Międzynarodowy Kongres Shopper Marketingu. Ta stosunkowo młoda dziedzina w Polsce, koncentruje się na budowaniu skutecznej strategii zarządzania produktami i markami w miejscu miejscu sprzedaży – sklepach detalicznych, sieciach handlowych czy centrach handlowych.

Kongres kierowany jest do zarządzających marketingiem i sprzedażą w sektorze FMCG, sieciach specjalistycznych, kosmetycznych, farmaceutycznych, centrach handlowych czy właścicieli sieci sklepów. 

Kongres przygotowuje POPAI Poland – oddział międzynarodowej organizacji non-profit, zajmującej się globalnymi działaniami w zakresie promocji edukacji, badań i budowania skutecznych strategii w miejscu sprzedaży. Częścią kongresu jest POPAI Poland Awards – czwarta edycja konkursu na najlepsze rozwiązania P.O.S. oraz POPAI Digital Awards – druga edycja konkursu na najlepsze rozwiązania w zakresie narzędzi komunikacji cyfrowej.

Więcej informacji: www.shoppermarketing.pl 

Międzynarodowi prelegenci kongresu to między innymi:

Bram Nauta ( Holandia)
Bram ukończył studia na Uniwersytecie w Rotterdamie na kierunku Marketing Management i rozpoczął karierę w marketingu z Van Nelle Confectionery and Johma Salads. Od 1986 roku pracował w różnych agencjach reklamowych i był międzynarodowym dyrektorem obsługi klienta w agencji Ayer dla Beiersdorf, SEAT i Dentsu. W 1992 roku założył własne biuro doradztwa gospodarczego w zakresie sprzedaży detalicznej. Rozpoczął współpracę z POPAI Benelux w 1998 roku. Mając doświadczenie w brand marketing, reklamie i sprzedaży detalicznej, wszedł do zarządu POPAI Benelux oraz w 2000r. został dyrektorem generalnym. Bram jest między innymi odpowiedzialny za rozwijanie metodologii badań POPAI w zakresie zachowania konsumentów, skuteczności i efektywności wydatków badania oraz często prowadzi wykłady z tego zakresu.  

Martin Kingdon (Wielka Brytania)
Martin jest Dyrektorem Generalnym POPAI w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jest dyrektorem firmy SheridanGlobal Consulting. Odpowiada za zarządzanie i rozwój POPAI w Wielkiej Brytanii i Irlandii od 2000 roku. Martin zajmuje się zagadnieniami shoppera od ponad 20 lat. Zajmuje się doradztwem w zakresie sprzedaży detalicznej na całym świecie, specjalizując się w skuteczności ekspozycji i systemów handlowych, jak też brandingiem i narzędziami komunikacji w sklepie. 

A to już wiesz?  1 grudnia - początek negocjacji w sprawie Paktu dla wsi

Karin Wunderlich (Niemcy)
Studiowała ekonomię w USA. Zaczynała w branży IT, pracowała w Jacobs Suchard od 1987 – 1991 w kluczowych działach. Od 1991 – 2001 była zatrudniona przez Mars Germany na kilku stanowiskach kierowniczych w obszarze sprzedaży i marketingu. Od 2003r. jest Dyrektorem Generalnym POPAI na obszar Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Jako członek POPAI Global Leading Counsel  jest strategicznym konsultantem na poziomie europejskim i globalnym. Koncentruje się na zagadnieniach nowoczesnych technologii i jest uznanym ekspertem z tego zakresu.  

Lucien D’Avice (Republika Południowej Afryki)
Lucien jest CEO południowoafrykańskiej firmy Barrows. Zajmuje się marketingiem handlowym od ponad 15 lat. Jest pionierem innowacji przemysłowych, projektowania oraz ekspansji handlowej.  i rozszerzania sieci Barrows w całej Europie, Afryce i Ameryce Południowej. Pasjonat projektowania i i konieczności budowania zrównoważonych projektów.  

Daniel Jesensky (Czechy)
Daniel aktywnie pracuje w marketingu w handlu detalicznym od 17 lat. Partner zarządzający w Dago APC. Jest prezesem POPAI Central Europe (Czechy, Słowacja). Jest także członkiem Stowarzyszenia Marketingu Czech. W przeszłości pełnił funkcję prezesa A3DR (Stowarzyszenie Reklamy 3Dimensional). W POPAI CE jest od 8 lat odpowiedzialny za kwestie teoretyczne i badawcze. Zdobył tytuł magistra w międzynarodowym marketingu i zarządzania strategicznego i ukończył studia podyplomowych  – studia doktoranckich na Uniwersytecie Jyvaskyla Finlandii. 

Allan Cobb (Wielka Brytania)
Pełni funkcję Shopper Marketing Directora z 15 letnim, doświadczeniem w budowaniu globalnych marek i handlu detalicznym. Odpowiedzialny za zapewnienie strategicznego wzrostu doświadczeń Momentum Worldwide z rozwojem shopper marketingu. Allan kieruje zespołem globalnych, regionalnych i lokalnych konsultantów rozsianych na 51 rynkach. W 2009r. oraz we współpracy z grupą Interpublic Gropu`s MediaBrands, uruchomił dział nauki o shopperze ( Shopper Sciences) i całkowicie nowy podział w rodzinie Momentum. Istotą działań Shopper Sciences jest dogłębne zrozumienie zachowań klientów w miejscu sprzedaży i dokonywanie zakupów. Ten wysiłek został doceniony  – uzyskano tytuł Shopper Agency of the Year 2010. Przed pracą w Momentum, pełnił kreacyjną i strategiczną rolę dla rozwoju kanałów detalicznych dla Shell, BP, L`Oreal, Disney. Alan jest również regionalnym dyrektorem odpowiedzialnym za relacje z Microsoft, Sony Ericsson i Philips w krajach EMEA (Europe, the Middle East, Africa). 

A to już wiesz?  Verde Provides Clarification on Performance Guarantees for KCl Production

Luke D’Arcy (Wielka Brytania)
Luke od ponad 13 lat wspiera rozwój oferty dla takich agencji jak Euro RSCG czy McCann Worldgroup. Przez 5 lat sprawował funkcję New Business Director dla Euro RSCG KLP i dwukrotnie odebierał laury Agencji Roku przyznane przez Marketing Week oraz Business Agency of the Year dla Euro RSCG. W McCann WorldGroup i Momentum UK jako szef marketingu pomaga takim markom jak Bacardi, BMW, MINI, Kraft czy Intel. 

Polscy prelegenci kongresu to między innymi:

prof. Witold Orłowski
Ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Łódzkim, kształcił się następnie w Harvard University. W 2007 otrzymał tytuł naukowy profesora nauk ekonomicznych. Specjalizuje się w zakresie ekonometrii stosowanej i makroekonomii. W latach 90. pracował w Biurze ds. Integracji Europejskiej i Banku Światowym. Był doradcą ekonomicznym ministra finansów Leszka Balcerowicza, w latach 2002–2005 pełnił funkcję szefa zespołu doradców ekonomicznych prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego. Został głównym doradcą ekonomicznym firmy PricewaterhouseCoopers. Prowadzi działalność naukową m.in. jako profesor i dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Jest sekretarzem Komitetu Naukowego Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, zasiada w Komitecie Nauk Ekonomicznych PAN. 

Zbigniew Rymarczyk
Absolwent kierunku zarządzanie i marketing Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Z grupą Comarch związany jest od 2000 roku. Od czerwca 2004 roku jest członkiem Zarządu. W latach 2000-2002 pełnił funkcję dyrektora finansowego i wiceprezesa w spółce Comarch Internet Ventures SA, a od kwietnia 2002 roku – funkcję prezesa Zarządu CDN SA. Wcześniej był dyrektorem centrum ASP w firmie CDN SA. Karierę zawodową rozpoczynał w spółce Krzysztof Kapera SA, ASO Mercedes Benz, na stanowisku dyrektora finansowego i głównego księgowego, a następnie członka Zarządu 
 
Mariusz Orzechowski
Współtworzył i od 16 lat z sukcesem kieruje polskim przedstawicielstwem japońskiej korporacji NEC. Absolwent Informatyki na Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Od ponad 26 lat zawodowo związany z branżą IT. Oprócz zarządzania przedstawicielstwem, zajmuje się wprowadzaniem na rynek nowych, zaawansowanych produktów i rozwiązań, szczególnie zainteresowany nowymi sektorami rynkowymi. Od kilku lat pasjonat systemów informacji i reklamy cyfrowej – Digital Signage. Współzałożyciel stowarzyszeń branżowych: POPAI Poland oraz Polish Digital Signage Association. 

A to już wiesz?  Konstytucja Biznesu – 5 istotnych zmian dla przedsiębiorców

Jacek Kotarbiński
Specjalizuje się w strategicznym i operacyjnym marketingu od 1989r. Zajmuje się efektywnością procesów marketingu i sprzedaży, zarządzaniem markami i projektami marketingowymi oraz rozwijaniu innowacyjności. Od 2007 General Manager polskiego oddziału POPAI. Członek globalnej Rady Dyrektorów. Współwydawca branżowego magazynu „Trade Marketer”. Studiował zarządzanie w na Uniwersytecie Keplera Linzu (BW)(1991). Dyplom MBA Westerham Akademie w Niemczech (1996). Trener programów Chartered Institute of Marketing. Członek Rady międzynarodowego konkursu Superbrands Polska. Autor wielu publikacji w pismach branżowych.

Poza wystąpieniami zaproszonych gości, kongres obfitował będzie w dyskusje panelowe dotyczące rozwoju rynku oraz prezentacje najciekawszych, praktycznych przypadków projektów realizowanych w 2010 i 2011 roku. 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy