Od 2 do 3 czerwca 2011r. w Warszawie, odbędzie się 3 Międzynarodowy Kongres Shopper Marketingu. Ta stosunkowo młoda dziedzina w Polsce, koncentruje się na budowaniu skutecznej strategii zarządzania produktami i markami w miejscu miejscu sprzedaży – sklepach detalicznych, sieciach handlowych czy centrach handlowych.
Kongres kierowany jest do zarządzających marketingiem i sprzedażą w sektorze FMCG, sieciach specjalistycznych, kosmetycznych, farmaceutycznych, centrach handlowych czy właścicieli sieci sklepów.
Kongres przygotowuje POPAI Poland – oddział międzynarodowej organizacji non-profit, zajmującej się globalnymi działaniami w zakresie promocji edukacji, badań i budowania skutecznych strategii w miejscu sprzedaży. Częścią kongresu jest POPAI Poland Awards – czwarta edycja konkursu na najlepsze rozwiązania P.O.S. oraz POPAI Digital Awards – druga edycja konkursu na najlepsze rozwiązania w zakresie narzędzi komunikacji cyfrowej.
Więcej informacji: www.shoppermarketing.pl
Międzynarodowi prelegenci kongresu to między innymi:
Bram Nauta ( Holandia)
Bram ukończył studia na Uniwersytecie w Rotterdamie na kierunku Marketing Management i rozpoczął karierę w marketingu z Van Nelle Confectionery and Johma Salads. Od 1986 roku pracował w różnych agencjach reklamowych i był międzynarodowym dyrektorem obsługi klienta w agencji Ayer dla Beiersdorf, SEAT i Dentsu. W 1992 roku założył własne biuro doradztwa gospodarczego w zakresie sprzedaży detalicznej. Rozpoczął współpracę z POPAI Benelux w 1998 roku. Mając doświadczenie w brand marketing, reklamie i sprzedaży detalicznej, wszedł do zarządu POPAI Benelux oraz w 2000r. został dyrektorem generalnym. Bram jest między innymi odpowiedzialny za rozwijanie metodologii badań POPAI w zakresie zachowania konsumentów, skuteczności i efektywności wydatków badania oraz często prowadzi wykłady z tego zakresu.
Martin Kingdon (Wielka Brytania)
Martin jest Dyrektorem Generalnym POPAI w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jest dyrektorem firmy SheridanGlobal Consulting. Odpowiada za zarządzanie i rozwój POPAI w Wielkiej Brytanii i Irlandii od 2000 roku. Martin zajmuje się zagadnieniami shoppera od ponad 20 lat. Zajmuje się doradztwem w zakresie sprzedaży detalicznej na całym świecie, specjalizując się w skuteczności ekspozycji i systemów handlowych, jak też brandingiem i narzędziami komunikacji w sklepie.
Karin Wunderlich (Niemcy)
Studiowała ekonomię w USA. Zaczynała w branży IT, pracowała w Jacobs Suchard od 1987 – 1991 w kluczowych działach. Od 1991 – 2001 była zatrudniona przez Mars Germany na kilku stanowiskach kierowniczych w obszarze sprzedaży i marketingu. Od 2003r. jest Dyrektorem Generalnym POPAI na obszar Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Jako członek POPAI Global Leading Counsel jest strategicznym konsultantem na poziomie europejskim i globalnym. Koncentruje się na zagadnieniach nowoczesnych technologii i jest uznanym ekspertem z tego zakresu.
Lucien D’Avice (Republika Południowej Afryki)
Lucien jest CEO południowoafrykańskiej firmy Barrows. Zajmuje się marketingiem handlowym od ponad 15 lat. Jest pionierem innowacji przemysłowych, projektowania oraz ekspansji handlowej. i rozszerzania sieci Barrows w całej Europie, Afryce i Ameryce Południowej. Pasjonat projektowania i i konieczności budowania zrównoważonych projektów.
Daniel Jesensky (Czechy)
Daniel aktywnie pracuje w marketingu w handlu detalicznym od 17 lat. Partner zarządzający w Dago APC. Jest prezesem POPAI Central Europe (Czechy, Słowacja). Jest także członkiem Stowarzyszenia Marketingu Czech. W przeszłości pełnił funkcję prezesa A3DR (Stowarzyszenie Reklamy 3Dimensional). W POPAI CE jest od 8 lat odpowiedzialny za kwestie teoretyczne i badawcze. Zdobył tytuł magistra w międzynarodowym marketingu i zarządzania strategicznego i ukończył studia podyplomowych – studia doktoranckich na Uniwersytecie Jyvaskyla Finlandii.
Allan Cobb (Wielka Brytania)
Pełni funkcję Shopper Marketing Directora z 15 letnim, doświadczeniem w budowaniu globalnych marek i handlu detalicznym. Odpowiedzialny za zapewnienie strategicznego wzrostu doświadczeń Momentum Worldwide z rozwojem shopper marketingu. Allan kieruje zespołem globalnych, regionalnych i lokalnych konsultantów rozsianych na 51 rynkach. W 2009r. oraz we współpracy z grupą Interpublic Gropu`s MediaBrands, uruchomił dział nauki o shopperze ( Shopper Sciences) i całkowicie nowy podział w rodzinie Momentum. Istotą działań Shopper Sciences jest dogłębne zrozumienie zachowań klientów w miejscu sprzedaży i dokonywanie zakupów. Ten wysiłek został doceniony – uzyskano tytuł Shopper Agency of the Year 2010. Przed pracą w Momentum, pełnił kreacyjną i strategiczną rolę dla rozwoju kanałów detalicznych dla Shell, BP, L`Oreal, Disney. Alan jest również regionalnym dyrektorem odpowiedzialnym za relacje z Microsoft, Sony Ericsson i Philips w krajach EMEA (Europe, the Middle East, Africa).
Luke D’Arcy (Wielka Brytania)
Luke od ponad 13 lat wspiera rozwój oferty dla takich agencji jak Euro RSCG czy McCann Worldgroup. Przez 5 lat sprawował funkcję New Business Director dla Euro RSCG KLP i dwukrotnie odebierał laury Agencji Roku przyznane przez Marketing Week oraz Business Agency of the Year dla Euro RSCG. W McCann WorldGroup i Momentum UK jako szef marketingu pomaga takim markom jak Bacardi, BMW, MINI, Kraft czy Intel.
Polscy prelegenci kongresu to między innymi:
prof. Witold Orłowski
Ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Łódzkim, kształcił się następnie w Harvard University. W 2007 otrzymał tytuł naukowy profesora nauk ekonomicznych. Specjalizuje się w zakresie ekonometrii stosowanej i makroekonomii. W latach 90. pracował w Biurze ds. Integracji Europejskiej i Banku Światowym. Był doradcą ekonomicznym ministra finansów Leszka Balcerowicza, w latach 2002–2005 pełnił funkcję szefa zespołu doradców ekonomicznych prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego. Został głównym doradcą ekonomicznym firmy PricewaterhouseCoopers. Prowadzi działalność naukową m.in. jako profesor i dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Jest sekretarzem Komitetu Naukowego Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, zasiada w Komitecie Nauk Ekonomicznych PAN.
Zbigniew Rymarczyk
Absolwent kierunku zarządzanie i marketing Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Z grupą Comarch związany jest od 2000 roku. Od czerwca 2004 roku jest członkiem Zarządu. W latach 2000-2002 pełnił funkcję dyrektora finansowego i wiceprezesa w spółce Comarch Internet Ventures SA, a od kwietnia 2002 roku – funkcję prezesa Zarządu CDN SA. Wcześniej był dyrektorem centrum ASP w firmie CDN SA. Karierę zawodową rozpoczynał w spółce Krzysztof Kapera SA, ASO Mercedes Benz, na stanowisku dyrektora finansowego i głównego księgowego, a następnie członka Zarządu
Mariusz Orzechowski
Współtworzył i od 16 lat z sukcesem kieruje polskim przedstawicielstwem japońskiej korporacji NEC. Absolwent Informatyki na Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Od ponad 26 lat zawodowo związany z branżą IT. Oprócz zarządzania przedstawicielstwem, zajmuje się wprowadzaniem na rynek nowych, zaawansowanych produktów i rozwiązań, szczególnie zainteresowany nowymi sektorami rynkowymi. Od kilku lat pasjonat systemów informacji i reklamy cyfrowej – Digital Signage. Współzałożyciel stowarzyszeń branżowych: POPAI Poland oraz Polish Digital Signage Association.
Jacek Kotarbiński
Specjalizuje się w strategicznym i operacyjnym marketingu od 1989r. Zajmuje się efektywnością procesów marketingu i sprzedaży, zarządzaniem markami i projektami marketingowymi oraz rozwijaniu innowacyjności. Od 2007 General Manager polskiego oddziału POPAI. Członek globalnej Rady Dyrektorów. Współwydawca branżowego magazynu „Trade Marketer”. Studiował zarządzanie w na Uniwersytecie Keplera Linzu (BW)(1991). Dyplom MBA Westerham Akademie w Niemczech (1996). Trener programów Chartered Institute of Marketing. Członek Rady międzynarodowego konkursu Superbrands Polska. Autor wielu publikacji w pismach branżowych.
Poza wystąpieniami zaproszonych gości, kongres obfitował będzie w dyskusje panelowe dotyczące rozwoju rynku oraz prezentacje najciekawszych, praktycznych przypadków projektów realizowanych w 2010 i 2011 roku.