Statystyki

Czy wolimy bujać się nad schabowym, niż oglądać seksowne tancerki ?

Magazyn marketingu handlowego „Trade Marketer” zakończył badania branży eventowej, w którym wzięło udział 141 menedżerów, zajmujących się organizacją wydarzeń firmowych. Ponad połowa (54%) zajmuje się

Magazyn marketingu handlowego „Trade Marketer” zakończył badania branży eventowej, w którym wzięło udział 141 menedżerów, zajmujących się organizacją wydarzeń firmowych. Ponad połowa (54%) zajmuje się tym obszarem marketingu od ponad 3 lat. Według respondentów najbardziej dynamicznie rozwija się organizacja eventów dla klientów oraz wyjazdów zagranicznych (incentive).

18 milionów rachunków osobistych

– Osiągnęliśmy rzeczywiście interesujące wyniki” – powiedziała Joanna Kotarbińska, Redaktor Naczelna magazynu. – Wydaje się, że pomimo poszukiwania różnorodności w produktach eventowych, nowości czy trendów, nadal największą popularnością cieszy się występ artystyczny połączony z biesiadą czy piknikiem. Jednocześnie widać wyraźnie, że na tym trudnym rynku, kształtuje się już walka na pomysły i scenariusze. Mam nadzieję, że wiele firm żyjących wyłącznie z pośrednictwa w tej branży, zainwestuje w kreatywnych fachowców od budowania scenariuszy. Najdrożej organizacja eventu kosztuje w Warszawie, głównie dlatego, że bardzo często projekt otacza wianuszek pośredników.

Według ekspertów, do najważniejszych czynników, które będą determinować rozwój tego segmentu rynku należą:
rosnąca świadomość decydentów w kontekście skuteczności stosowania tego narzędzia marketingowego;
presja rynku, wywołana rosnącymi oczekiwaniami klientów i działaniami konkurentów;
wzrost znaczenia eventów w kompozycji marketing-mix ( szczególnie w projektach lokalnych);
zwiększanie budżetów na efektywne eventy – zapewniające odpowiednią oprawę, odzwierciedlenie akcji w mediach, efektywność zakupową ( szczególnie przy akcjach degustacyjnych i samplingowych);
wzrost siły oddziaływania i pozytywnego postrzegania marki (przy procesach zarządzania lojalnością klientów).
Respondentom przedstawiono do wyboru 29 grup produktów eventowych, spośród których wybierano przedsięwzięcia cieszące się największą popularnością. Wskaźnik określa liczbę respondentów, która uznała dany produkt za bardzo popularny, popularny, mało popularny lub nieznany w Polsce.

Do kategorii produktów najbardziej popularnych zaliczono:
występy artystyczne (np. kabarety, zespoły muzyczne, wokaliści, DJ, mim) (58%)
catering (w różnych konwencjach, np. staropolskiej, wykwintnej, egzotycznej) (50%)
biesiady i pikniki (49%)

A to już wiesz?  Raport GUS – bezprzewodówka wciąż mało popularna w polskich firmach

Za najważniejsze źródło informacji i platformę wymiany informacji, eksperci uznali zamkniętą grupę dyskusyjną „Event Manager” działającą w portalu
Goldenline. Moderatorem grupy, liczącej obecnie 464 osoby jest Monika Krusiewicz (InDreams).

Za dobre źródło informacji o branży eventowej uznano również takie serwisy jak Medialine, Media Run, Proto, Marketing przy Kawie czy Wirtualne Media.

Ogólny poziom świadomości decydentów w firmach, w zakresie zrozumienia i konieczności wykorzystywania narzędzi eventowych w działaniach marketingowych firmy, 62% respondentów uznało na poziomie średnim. 24 % uznało, że jest to poziom wysoki i bardzo wysoki, 14% respondentów – za niski i bardzo niski. Bardzo ważną informacją, jest fakt iż żaden z ankietowanych nie zadeklarował wrogości decydentów wobec działań eventowych. 88% uznało potrzebę powołania organizacji, zrzeszającej przedstawicieli menedżerów ds. eventów.

Pełny raport znajdzie się w specjalnym dodatku eventowym do magazynu „Trade Marketer”, który zostanie opublikowany pod koniec października br.

Badanie przeprowadzono przy pomocy serwisu Webankieta www.webankieta.pl. Pytania opracowała firma Euromarketer Poland. (JK)

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy