22 października na sklepowych półkach pojawi się limitowana seria chusteczek higienicznych Velvet Kleenex z bohaterami filmu Ratatuj. Produkt wprowadza firma Kimberly-Clark, producent artykułów higienicznych Velvet. Chusteczki z postaciami z filmu reklamowanego jako największa tegoroczna produkcja Disney/Pixar będą sprzedawane w wybranych hipermarketach oraz w sklepach handlu tradycyjnego.
W punktach sprzedaży pojawią się chusteczki w 4 rodzajach opakowań – każde z jednym z bohaterów filmu: Remy’m, Linguinim, Collette lub Skinnerem. Na opakowaniu, które pomieści 10 paczek chusteczek pojawią się sylwetki 2 szczurków – Remy’ego i Emile’a.
Piotr Nagalski, Marketing Manager Kimberly-Clark w Europie Środkowej mówi, że obecność postaci Disneya na opakowaniach chusteczek higienicznych jest czymś więcej niż sposobem zwiększenia sprzedaży: – Oglądanie filmów Disneya jest dla wielu osób bardzo emocjonalnym przeżyciem. Czasami ronimy łzy wzruszenia, czasem płaczemy ze śmiechu. Chcemy, aby chusteczki były kojarzone właśnie z ludzkimi emocjami raczej niż ze standardowym produktem higienicznym codziennego użytku. Stąd pomysł na umieszczenie bohaterów kreskówki na opakowaniach.
Kimberly-Clark już po raz drugi wprowadza w Polsce chusteczki higieniczne z bohaterami filmu Disneya. Rok temu, jako test rynkowy, firma sprzedawała chusteczki marki Kleenex z postaciami z filmu „Auta”.
Ratatuj (w oryginale „Ratatouille”) to największa tegoroczna produkcja familijna Disney/Pixar. W pierwszy weekend jej wyświetlania w Stanach Zjednoczonych zarobiła ponad 47 mln USD. Polska premiera kreskówki odbędzie się 19 października. Bohaterom swoich głosów użyczyli między innymi: Zbigniew Zamachowski (Remy), Cezary Kosiński (Linguini), Agnieszka Grochowska (Collette) oraz Tomasz Karolak, Marian Opania i Krzysztof Kowalewski i znany kucharz Karol Okrasa.
Akcja filmu Ratatuj rozgrywa się w ekskluzywnej paryskiej restauracji. Bohaterami są Remy i Linguini – przyjaciele, których łączy pasja do gotowania. Remy jest mistrzem kuchni i królem dobrego smaku. Linguini z kolei to straszny fajtłapa jeśli chodzi o gotowanie. Obaj znakomicie się uzupełniają. Żaden z nich nie dostąpiłby zaszczytu przebywania w kuchni paryskiej restauracji, gdyby nie przyjaciel. Linguini ponieważ zupełnie nie potrafi gotować. Remy ponieważ jest… szczurem, którego chcą się pozbyć wszyscy pracownicy restauracji.
***
Kimberly-Clark jest liderem polskiego rynku artykułów higienicznych produkowanych z bibułki. Swoją silną rynkową pozycję zawdzięcza głównie marce Velvet rozpoznawanej przez 95% konsumentów. Co 4 złotówka wydana przez Polaków w 2006 roku na papier toaletowy trafiła właśnie do Kimberly-Clark. W segmencie chusteczek higienicznych K-C posiada 40% udziału rynkowego. 22 procentowy udział w segmencie ręczników papierowych, również daje firmie pozycję lidera. We wszystkich tych 3 segmentach, najważniejszą marką dla K-C jest właśnie Velvet.
Z kolei marka artykułów higienicznych dla dzieci Huggies, od debiutu w 1998 roku, oscyluje między 2 a 3 pozycją rynkową.